lørdag den 7. april 2012

Plantet ny hæk

I slutningen af marts plantede jeg ny hæk i min lille forhave. Det bliver dejligt, når den vokser op og gør det lidt mere privat.

Sådan så det ud, da jeg flyttede ind for knapt 1 år siden. Der var gule potentiler, som var klippet helt ned. Det var såmænd pænt nok, men jeg er ikke særlig glad for potentiler.


Min mellemste datter hjalp med at grave og så lagde jeg planterne til rette.


Så fik vi plantet dem, så de stod pænt og jævnt.


Jeg klippede dem lidt ned, men dagen efter fik de lige klippet lidt mere af. Jeg vil gerne have at den forgrener sig helt fra bunden og bliver dejlig tæt.


Nu går jeg og holder øje med, at den har væde nok og at der er liv i den.

Knus fra Rita

1 kommentar:

Roser og Patina sagde ...

Kjære Rita. Det var godt å høre fra deg igjen:) Jeg var litt bekymret for deg en stund, da det var så rolig rundt din blogg så lenge etter at du hadde fått hjernerystelse. Jeg var redd det var sjedd noe mer alvorlig. Heldigvis var alt i orden med deg:))) Tusen takk for dine søte ord hos meg, det varmer:)
Jeg kan godt forstå at du ikke synes noe særlig om potentiler. Jeg har heller aldri hatt sansen for disse buskene.
Det kommer til å bli kjempefint med de nye hekker. Hvilken hekktype er det du har plantet? Vakker ny header du har laget:) Ønsker deg en fortsatt god påske. God påskeklem fra Ellen.